8 Aralık 2008 Pazartesi

MUTLU BAYRAMLAR


Bayram denince aklıma çikolata,kahve,ve sonradan eklenen likör gelir.Yeni evli iken bir öğretmen emeklisi son derece hanımefendi komşumuz olan,rahmetli sabahat hocanımda,tatmıştım ilk likörümü.Çok beğenincede hemen öğrendim.Eskiden çok yapardım,sonra bıraktım.Emekli olupta günlerimiz olunca tekrar aklıma geldi.Bu sene vişne zamanı,vişneleri aldım.Bayram nedeniylede dün akşam,açıp tadına baktık.İşte tarifi.

1 kg.vişne

750 gr.toz şeker

1 küçük votka

1büyük parça tarçın


Vişneler çekirdekleri ile yıkanır,üstüne 1 kat toz şeker serpilir,1 kat vişne 1 kat şekerşeklinde cam kavanoza konur,Üstüne 1 küçük şişe votka dökülür.Çubuk tarçında konularak,serin ve karanlık bir yerde 4-5 ay bekletilir.sonra .Sonra şişenin ağzı açılarak,likör şişesine konur.ve güzel bir ev yapımı çikolata ile dostlara ikram edilir.HERKESE MUYLU VE SAĞLIKLI BAYRAMLAR

2 yorum:

Annekaz dedi ki...

size de sağlıklı lezzettli bayramlar

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gülyüzcüğüm elelrine sağlık.
çikolatam, likörüm ve miss gibi kahvemde hazır..
ee bekletmiyeyim :))
geliyorum canım :))
bayramların çok olsun sevgiler